onsdag 25 juli 2007

Wild about Harry

Storyn i korta drag: Harry är en småsliskig alkoholiserad programledare på en kabeltevekanal. Under de senaste åren har skandalerna om hans otrohetsaffärer duggat tätt på löpsedlarna och nu har hans hustru Ruth fått nog; hon vill skiljas. Men så kvällen innan skilsmässan är ett faktum får Harry ett slag i huvudet. Några dagar senare vaknar han ur ett komatillstånd med en minneslucka som har raderat allt från det att han var 18 år och nyförälskad i Ruth. Hur ska han få sin fru att förlåta de 25 år han inte minns? Och än viktigare, hur ska han förhindra skilsmässan?


Skådespelare:
Brendan Gleeson, Amanda Donahue, James Nesbitt, George Wendt, Bronagh Gallagher, Kathy Kiera Clarke

Jag såg den på: DVD

Min kommentar: Mitt huvud har fått en ny förlaga för begreppet "feelgood-movie". Oj, vad det här var roligt och mysigt. Faktiskt så var det så mycket feelgood över den att jag blir lite smålycklig bara av att tänka på den. Många sköna one-liners levererat på härlig irländsk dialekt. Irländsk humor är min humor, det är ett som är säkert.

Skönaste one-linern: Be sure to use skimmed milk, otherwise you'll end up a fat bastard like me.


Mitt betyg: 4

Läs mer om filmen......


Inga kommentarer: