onsdag 11 juli 2007

Left behind


Storyn i korta drag: På ett flygplan på väg till London hamnar journalisten Buck Williams och piloten Rayford Steele i den mest otroliga händelsen i historien. Plötsligt, utan någon förvarning försvinner flera passagerare. Men det slutar inte det. Snart upptäcker man att flera miljoner människor saknas världen över. Samtidigt som kaos drabbar världen söker människor efter svar på vad som hänt.

Skådespelare: Kirk Cameron, Brad Johnson, Gordon Currie, Chelsea Noble, Janaya Stephens

Jag såg den på: TV

Min kommentar: Mycket gripande och verkligt, det är svindlande och fantastiskt att tänka sig att detta verkligen kommer att ske någon gång i framtiden. Den första boken i Left Behind-serien kom ut när jag pluggade teologi i början på 2000-talet och jag minns att min lärare i GT (Gamla Testamentet) var lite skeptisk till att köpa konceptet rakt av. Några år senare måste jag säga att jag håller med. Det är troligt att mycket av uppryckandet kommer att gå till som böckerna och filmen beskriver men det vi kan vara helt säkra på är att ingen i detalj vet vad som kommer hända vid den tiden.

Mitt betyg: 4

Läs mer om filmen...

Inga kommentarer: