måndag 16 juli 2007

Left behind II: Tribulation force


Storyn i korta drag: En vecka efter domedagen är miljontals människor försvunna. En desperat mänsklighet underkastar sig envåldshärskaren Nicolae Carpathias ledning. Men långt borta bildas The Tribulation Force av en tv-journalist, en präst, en pilot och hans 20-åriga dotter. De känner till Carpathias sanna identitet och vet vilka ondskefulla avsikter han har. Trots att det är extremt farligt tvekar de inte att riskera sina liv för att avslöja honom och öppna världens ögon för sanningen.

Skådespelare: Janaya Stephens, Gordon Currie, Brad Johnson, Kirk Cameron, Clarence Gilyard Jr., Chelsea Noble, Krista Bridges

Jag såg den på: TV

Min kommentar: Oj! När filmen var slut upptäckte jag att jag inte hade någon koll på vad klockan var eller det faktum att jag var både hungrig och törstig. Den här filmen fångade mig så till den milda grad att allt runt omkring försvann. Det är väldigt få filmer som får mig att gråta, men när eftertexterna rullade upptäckte jag till min stora förvåning att kinderna var våta av tårar. Det är nog så att denna film påverkar dig mer om du är kristen. För mig är det ju så att detta inte är science fiction, utan något som jag av hela min själ vet ska hända en dag. En fantastisk film!

Mitt betyg: 5

Läs mer om filmen...

Inga kommentarer: