tisdag 31 juli 2007

The most fertile man in Ireland

Storyn i korta drag: Eamon har problem med tjejer - har aldrig haft en flickvän och är oskuld. Bor hemma hos sin mor. Köper varje dag blommor till sin stora kärlek, men han vågar aldrig ge dem till henne. En dag får han dock komma till skott med en av stadens mer lössläppta tjejer, och använder naturligtvis skydd som sig bör. Men tjejen blir i alla fall med barn så Eamon går till sjukhuset för att ta reda på vad som kan ha gått snett. Det visar sig att hans spermier är ovanligt pigga - han är så fertil att han kan göra vem som helst på smällen. Och här börjar problemen, för nu vill alla barnlösa kvinnor ha honom oavsett om de är protestanter eller katoliker. Ska Eamon orka och hur påverkar detta hans livs stora kärlek?

Skådespelare:
Kris Marshall, Kathy Kiera Clarke, Bronagh Gallagher, James Nesbitt

Jag såg den på: DVD

Min kommentar: The most fertile man on Ireland förtjänar en ny recension och ett nytt betyg efter att jag sett den igen. (Och igen och igen och igen. ;) ) Den här filmen gör mig lycklig. Riktigt, riktigt skitlycklig helt enkelt. =) Den irländska humorn i kombination med det underbara uttalet är så suveränt. Jag älskar hur Kris Marshall och Kathy Kiera Clarke funkar ihop, man verkligen känner kärleken och förstår varför hon älskar honom och han henne. Alla hemska tapeter och kläder är så fula så de är roliga och gör en på gott humör. Scenen i klocktornet är den vackraste kärleksscenen jag någonsin sett. Så innerligt och varmt. Jag tror att den här filmen har fått mig att tro på kärleken igen!

Skönaste one-linern:
"Eamon, women are like microwave ovens. You need them to heat up your noodles but you have no idea how they work. "

Mitt betyg: 5

Läs mer om filmen...

Inga kommentarer: